Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

خرید تضمینی گندم و کلزا از اساسی‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی قزوین است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم و کلزا از اساسی ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان در راستای تحقق شعار سال جاری است.

خرید تضمینی گندم و کلزا از اساسی‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی قزوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این مطلب افزود: برای اجرایی ساختن و تحقق اهداف مورد نظر باید به نحوی برنامه‌ریزی شد تا مدیریت مزارع در بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در اراضی کشاورزی استان قزوین ۱۶۰ هزار هکتار و کلزا پنج هزار و ۴۸۴ هکتار است که با یک همکاری و مدیریت مناسب قطعا می‌توان تولید خوبی را شاهد بود.

اسماعیلی تاکید کرد: تغذیه مناسب مزارع کشاورزی، کنترل و مبارزه به موقع با بیماری‌ها، آفات و از بین بردن علف‌های هرز از مهم‌ترین برنامه‌های مرحله داشت به حساب می‌آید.

به گفته این مسؤول، سازمان جهاد کشاورزی با بسیج تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و بکارگیری از تمام ظرفیت کارشناسان کشاورزی از شروع سال جدید به رصد و پایش مزارع اقدام کرده و نسبت به ادامه این روند اهتمام دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: توصیه‌های فنی به بهره‌برداران و تامین نهاده‌های مورد نیاز کشت محصولات زراعی از دیگر اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده و به صورت مستمر تا پایان سال انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید