Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین:

کاهش بروکراسی اداری بهترین مانع‌زدایی در بخش کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کاهش بروکراسی اداری در بخش کشاورزی بهترین مانع‌زدایی برای تحقق شعار سال محسوب می‌شود که باید مورد توجه همه مدیران جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

کاهش بروکراسی اداری بهترین مانع‌زدایی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز دوشنبه در نخستین نشست هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ با اعلام این مطلب افزود: تمام کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین باید روی کاهش و یا حتی برداشتن بروکراسی‌‌ها و کاغذبازی‌های زائد تمرکز کنند که یکی از مهم‌ترین موضوعات برای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ بهره‌بردار و کشاورزی نباید برای گرفتن مجوز، تسهیلات، امورات اراضی و سایر امور درگیر کاغذبازی شود، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تسهیل‌گر تولیدات بخش کشاورزی باشیم و نباید اجازه داد سرمایه‌گذار به خاطر طولانی شدن روند اداری درگیر تورم و در نهایت ضرر و زیان شود.

خمسه به بخشی از دستورات هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین مبنی بر تسریع در پاسخ به استعلام‌ها اشاره کرد و گفت: استاندار بارها تاکید کرده که استعلام بین دستگاهی نباید بیش از ۲۰ روز به طول بیانجامد و ما نیز باید تلاش کنیم روند نامه نگاری و پاسخ استعلام‌های درون دستگاهی از یک هفته بیشتر نشود.

این مسؤول تصریح کرد: برون‌سپاری کارها و واگذاری طرح‌ها در شرایطی که موجب تسهیل‌گری و تسریع روند کار شود، باید در دستور کار قرار گیرد که این مهم از سیاست‌های اصلی دولت نیز شمرده می‌شود.

خمسه بر اتمام طرح‌های نیمه تمام و همچنین احیای طرح‌های غیرفعال بخش کشاورزی استان قزوین تاکید کرد و گفت: اولویت مدیران جهاد کشاورزی قزوین در سال جاری باید در رفع مشکل واحدهای تولیدی غیر فعال متمرکز شود و در نشست‌های تسهیل و رفع موانع تولید سازمان جهاد کشاورزی، باید مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کنیم تا کم‌ترین میزان پرونده‌ها به ستاد تسهیل استان ارسال گردد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که فرضا ۲ سال زمینی را در اختیار داشته و برای آن مجوز گلخانه گرفته است باید گزارش دهد که چه اقدامی برای تکمیل و بهره‌برداری طرح انجام داده است، اگر هیچ‌ اقدامی صورت نگرفته باید هرچه سریع‌تر آن را تعیین تکلیف کرد و این ظرفیت را در اختیار یک سرمایه‌گذار با صلاحیت قرار داد.

خمسه به دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شعار سال پرداخت و گفت: حمایت از تولید داخلی همواره دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در این سال‌ها بوده تا اقتصاد کشور درون‌زا شود و کشور ما به خوداتکایی دست یابد؛ بنابراین همه وظیفه داریم کشور را از نظر تامین مایحتاج ضروری خودکفا کنیم و اجازه ندهیم دشمنان انقلاب برای ما مانع تراشی کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تولیدات بخش کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سال ۹۹ با همکاری بهره‌برداران و تلاش همکاران سازمان در بخش‌های مختلف مانند خرید تضمینی گندم، جوجه ریزی و غیره با جهش تولید روبرو بودیم و گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شد.

خمسه به جذب سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های کلان بخش کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افتتاح اولین گاوداری مدرن شیری کشور و سایت پرورش ماهیان زینتی در خاورمیانه تنها بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات سازمان در راستای توسعه بخش کشاورزی بود.

وی سپس به افزایش جوجه ریزی مرغ در فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: با هدف تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان، از اواسط اسفندماه سال گذشته تاکنون به طور میانگین روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن مرغ گرم در بازار قزوین توزیع می‌شود که این میزان در برخی روزها به بیش از ۲۰۰ تن هم رسید.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تا مدیران شهرستان مبارزه با سن گندم و آفت ملخ را همچنان با قوت ادامه داده و ثبت دقیق میزان سطوح زیر کشت گندم کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی را پیگیری کنند.

همچنین قرار شد با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال جاری، کشت صیفی جات کاملا براساس الگوی کشت استان دنبال شود و از هرگونه کشت مازاد جلوگیری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید