Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

عشایر قزوین می‌توانند یکی از زنجیره‌های اصلی تامین گوشت مجتمع کشتارگاه گوشت زیاران باشند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عشایر قزوین به لحاظ دامپروری و داشتن دام زنده می‌تواند به عنوان یکی از زنجیره‌های اصلی تامین گوشت قرمز در مجتمع کشتارگاه گوشت زیاران قرار گیرند.

عشایر قزوین می‌توانند یکی از زنجیره‌های اصلی تامین گوشت مجتمع کشتارگاه گوشت زیاران باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در دیدار شاهپور علایی مقدم رییس سازمان امور عشایری ایران افزود: مجتمع گوشت زیاران هم اکنون با بروزرسانی ماشین آلات و دستگاه‌های خود قادر است که از ظرفیت دامپروری عشایر نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه عشایر کوچ نشین در مرز استان‌های قزوین، مرکزی و البرز نیز می‌توانند از ظرفیت مجتمع گوشت زیاران استفاده کنند، اظهار داشت: با توجه به احداث آزاد راه آبیک - چرمشهر که از نزدیکی این مجتمع می‌گذرد، عشایر استان‌های هم مرز با قزوین نیز می‌توانند از ظرفیت‌های بالای این مجتمع برخوردار شوند.

خمسه عشایر قزوین را در مسیر تولیدات بخش کشاورزی پیشرو خواند و اظهار داشت: سال‌های قبل خیلی از مسؤولان کشوری اطلاع نداشتند که قزوین هم عشایر دارد، اما در سه سال گذشته با توجه به بازدیدهای مختلفی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان کشوری از مناطق طارم سفلی اتفاق افتاد، ظرفیت‌های مغفول مانده عشایر این استان برای همگان آشکار شد.

به گفته این مسؤول، انجام سرشماری در جامعه عشایر استان قزوین باعث تقویت و بروز و ظهور ظرفیت این اقشار شده است و اگر اعتبارات بیشتری در این حوزه جذب شود، اتفاقات خیلی خوبی در سال جاری رقم می‌خورد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: همانطور که شعار سال به پشتیبانی‌ها اشاره می‌کند، یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان ما در کشور همین عشایر هستند که نیازمند حمایت و پشتیبانی دست اندرکاران نظام خواهند بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید