Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

عشایر قزوین ظرفیت خوبی در تامین گوشت قرمز و گیاهان دارویی دارد

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر قزوین به لحاظ داشتن دام‌های زنده و قرار گرفتن در مراتع خوش آب و هوای این استان از ظرفیت‌های خوبی برای تامین گوشت قرمز و گیاهان دارویی برخوردار هستند.

عشایر قزوین ظرفیت خوبی در تامین گوشت قرمز و گیاهان دارویی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، شاهپور علایی مقدم روز یکشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که عشایر استان قزوین می‌توانند در تولیدات بخش کشاورزی و گردشگری نقش موثری داشته باشند.

وی اضافه کرد: تامین گوشت قرمز به لحاظ وجود کشتارگاه زیاران، گیاهان دارویی به لحاظ تنوع اقلیمی و تولیدات صنایع دستی از سوی زنان عشایر از مهم‌ترین ظرفیت‌های عشایر استان قزوین است.

علایی مقدم ادامه داد: اگر عشایر استان قزوین در زنجیره تولید گوشت قرمز قرار گیرند، به طور حتم کیفیت گوشت قرمز افزایش یافته و شاهد رشد و توسعه اقتصاد دامپروری در استان خواهیم بود.

این مسؤول به وجود ۱۷ ظرفیت قانونی برای عشایر در قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: با وجود فراکسیون فعال عشایر در مجلس یازدهم می‌توان اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه رقم زد، به عنوان مثال قرار است که در سال جاری اعتبارات خوبی را در حوزه آبرسانی و تامین نهاده برای عشایر فراهم کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید