Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

کشاورزان قزوین ۶۸۲ دستگاه ماشین آلات و ادوات زراعی و باغی دریافت کردند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال ۱۳۹۹، کشاورزان استان قزوین با استفاده از تسهیلات خط هشت مکانیزاسیون توانستند ۶۸۲ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات زراعی و باغی دریافت کنند.

کشاورزان قزوین ۶۸۲ دستگاه ماشین آلات و ادوات زراعی و باغی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: این ماشین آلات شامل ۴۹۷ دستگاه تراکتور، ۱۵ دستگاه کمباین و ۱۷۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ مبلغ کل سهمیه ابلاغی ‌خط هشت مکانیزاسیون کشاورزی استان ۶۰۰ میلیارد ریال بود، اظهار داشت: با تلاش مجموعه جهاد کشاورزی استان و استقبال خوب کشاورزان، در مجموع ۶۵۵ میلیارد و ۵۹۰ ‌میلیون ریال تسهیلات ویژه مکانیزاسیون بخش کشاورزی جذب شد که این میزان جذب تسهیلات، حدود ۱۰ درصد فراتر از ‌سهمیه ابلاغی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: علاوه بر ماشین آلات خریداری شده از محل تسهیلات فوق، ۲۳ دستگاه تراکتور با اعتبار کل ۳۹ ‌میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال نیز با مبلغ مصوب دولتی و بدون استفاده از تسهیلات، توسط متقاضیان و با معرفی سازمان جهاد ‌کشاورزی به شرکت تراکتورسازی تبریز تهیه و وارد چرخه کار کشاورزی استان شده است.

خمسه با بیان اهمیت به روز رسانی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان قزوین تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با افزایش ارائه این تسهیلات به نوسازی و توسعه استفاده از ادوات و ماشین آلات به‌روز کشاورزی در استان اقدام کرده و زمینه توسعه بهره‌وری و افزایش پایدار تولید را از طریق بهبود وضعیت خاک و منابع تولید و همچنین افزایش بازده و عملکرد محصولات زراعی محقق سازد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید