Iranian Agriculture News Agency

با هدف حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی؛

نظارت و حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین در تعطیلات نوروز به طور گسترده در حال انجام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در ایام تعطیلات نوروز گشت‌های نظارت و حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان به صورت شبانه روزی فعال هستند و با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت جدی برخورد می‌شود. ‏

نظارت و حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین در تعطیلات نوروز به طور گسترده در حال انجام است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه صبح امروز دوشنبه اظهار داشت: مقابله با تغییر کاربری غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است و این سازمان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به شکل گسترده‌ای اجرا می‌کند و با معارضان و متخلفان طبق قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به گشت‌زنی مستمر و حضور فعال گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی و کارشناسان این سازمان در عرصه‌های کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: تعداد ۳۷ گشت ده‌گردشی متشکل از کارشناسان این سازمان در مدیریت شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی تابعه در کنار گشت‌های ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، به طور مستمر هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی و باغی را رصد می‌کنند.

خمسه با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان مهمترین منبع تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه تصریح کرد: در سال ۹۹، در راستای اجرای تبصره ۲ کمیسیون ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی، تعداد ۶۸۲ مورد بناهای غیرمجاز ایجاد شده در سطح ۸۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی در حین احداث و اجرا، شناسایی و با حکم قضایی قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی در ایام نوروز ۱۴۰۰ فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند، اظهار داشت: مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روزی در قالب کشیک‌های نوروزی آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان و بهره برداران هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید