Iranian Agriculture News Agency

در نشست هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان قزوین مطرح شد:

بخش کشاورزی استان قزوین در سال ۱۳۹۹ عملکردی فراتر از تعهدات ابلاغی داشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۳۹۹ بخش کشاورزی استان با وجود تمام چالش‌هایی که با آن مواجه شده بود، توانست عملکردی فراتر از تعهدات ابلاغی داشته باشد.

بخش کشاورزی استان قزوین در سال ۱۳۹۹ عملکردی فراتر از تعهدات ابلاغی داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در سال ۹۹ به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت و  اظهار داشت: با کمک مدیران و کارشناسان بخش حوزه کشاورزی و همت و همراهی بهره برداران، گندم بسیار خوبی به میزان ۳۳۰ هزار تن از نظر کمی و کیفی تولید شد که جای تقدیر دارد.

وی در خصوص تسهیلات اعطایی به کشاورزان گفت: صدور کشاورز کارت تدبیر بسیار خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بود تا در زمان افزایش قیمت کود به تسهیل خرید زارعان کمک کند.

خمسه با بیان اینکه برای هر کشاورز کارت ۲۰ میلیون تومان در نظرگرفته شده بود، اظهار داشت: این مبالغ توانست برای کشاورزان شرایط خرید کود و سم را با قیمت ‌مناسب فراهم کند و از سوی بانک کشاورزی نیز ۸۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای توسعه کشت استان پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سپس به جذب تسهیلات از محل خط هشت ویژه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت و گفت: دولت در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید خط هشت مکانیزاسیون در نظر گرفته بودند که تاکنون ۶۵ میلیارد تومان جذب شده که فراتر از سهمیه ابلاغی اختصاص یافته به استان بوده است.

این مقام مسؤول در ادامه به تحولی بزرگ در حوزه دام‌های شیری استان قزوین اشاره کرد و گفت: آمارها نشان داده که تعداد دام شیری در استان با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۱۳ هزار راس رسیده است.

خمسه در حوزه تولید طیور نیز با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان و به تبع آن افزایش تولید گوشت مرغ، تاکید کرد: تولید مرغ در استان بیش از دو برابر نیاز مردم است و هیچگونه نگرانی در تامین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به توزیع ۲۰۷ تن مرغ گرم در روز جاری در بازار تصریح کرد: در شرایطی که میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در استان بین ۵۰ تا ۷۰ تن است، با هدف تنظیم بازار در این سال‌های پایانی هر روز بیش از ۱۵۰ تن مرغ در بازار توزیع شد و هم اکنون یک میلیون قطعه مرغ آماده کشتار نیز جهت عرضه به بازار در مرغداری‌های استان وجود دارد.

خمسه بر اهمیت تشکل‌های حوزه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: این تشکل‌ها در کنار نظام مهندسی بازوهای توانمند سازمان جهاد کشاورزی هستند و بدون همت و تلاش آن‌ها هرگز ممکن نبود استان قزوین و در نهایت کشور بتواند از میان بحران‌ها عبور کند.

به گفته این مقام مسؤول در حوزه آبیاری تحت فشار با وجود اینکه مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای استان قزوین ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار بود، اما با تلاش مدیران این حوزه و با وجود کمترین اعتبارات ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در پایان بر شناسایی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: برای اولین بار در استان قزوین با همراهی و کمک حداکثری دستگاه قضایی استان، بیش از ۶۵۰ مورد قلع و قمع مستحداث غیر مجاز انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید