Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

331 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 331 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

 331 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی استان۵۰ هکتار بود که این رقم در سال جاری به ۳۳۱ هکتار رسیده که 6 برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: دشت قزوین از سال‌های گذشته تاکنون با رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران روبرو بود که کشت آنها در برخی نقاط استان مزیت بالایی را ایجاد می‌کند.

خمسه با بیان اینکه تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی در استان توسعه یابد گفت : بسیاری از مناطق استان به ویژه الموت از استعداد و قابلیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و ترویج فعالیت های کشاورزی، ۶ سایت الگویی کشت گیاهان دارویی در سطح روستاهای استان راه‌اندازی شده که تلاش داریم تا تعداد آنها تا پایان بهار 1400 گسترش دهیم.

گفتنی است، گل‌گاوزبان، شیرین‌بیان، سیاه دانه، سماق، زرشک، زعفران،گل‌محمدی، زالزاک و بابونه از جمله گیاهان دارویی رویشی و کشت شده در استان قزوین است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید