Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

طرح کشت زراعت چوب در استان قزوین اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با هدف تنفس جنگل های شمال و استان و تامین چوب مورد نیاز صنایع ، طرح توسعه کشت زراعت چوب در اراضی استان اجرا می شود.

طرح کشت زراعت چوب در استان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه شورای سیاست گذاری توسعه زراعت چوب که با حضور قاسم زاده سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، رمرودی سرپرستی شعب بانک کشاورزی و معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : امسال در راستای اجرای این ۵۰ هکتار از اراضی استان به کشت زراعت چوب اختصاص خواهد یافت.

وی گفت : در توسعه کشت زراعت چوب از آب های نامتعارف و پساب فاضلاب شهر ک های صنعتی با هدف صرفه جویی منابع آبی موجود استان استفاده می شود.

خمسه افزود : استفاده از پساب شهرک های صنعتی برای زراعت چوب یکی از راههای مناسب برای توسعه کشت زراعت چوب است.

وی اظهار کرد: در توسعه و اجرای این طرح باید از گونه و نهال های بازار پسند و دارای صرفه اقتصادی مورد نیاز صنایع کشت شود.

خمسه اضافه کرد: با یک برنامه ریزی مناسب می توان یک اتفاق خوب برای استان در زمینه کشت زراعت چوب رقم زد و این نیازمند همکاری تمام دستگاههای متوالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای برنامه وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است گفت : اراضی ملی که در کنار تصفیه خانه های شهری و صنعتی وجود دارد شناسایی و پس از بررسی میزان آب مورد نیاز برای کشت زراعت چوب برنامه ریزی شود.

خمسه افزود: باید با برنامه ریزی کلان و تشویق سرمایه گذاران به این سمت ؛ زمینه مناسبی را برای صیانت از جنگل ها و تولید چوب فراهم کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید