Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

رتبه دوم استان قزوین در کاهش ضایعات برداشت غلات در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: این استان در کاهش ضایعات برداشت غلات در سطح کشور پیشتاز و رتبه دوم را به دست آورده است.

رتبه دوم استان قزوین در کاهش ضایعات برداشت غلات در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: آمار مربوط به کاهش ضایعات برداشت غلات هر ۲ سال یکبار بررسی و اعلام می شود که در آخرین بررسی انجام شده از برداشت محصولات از اراضی کشاورزی در سال زراعی گذشته، قزوین موفق به کسب رتبه دوم شد.

وی با بیان اینکه کاهش ضایعات برداشت محصول در مزارع گندم استان قزوین طی سال های اخیر قابل توجه و دارای روند مثبتی بوده است، اظهار داشت: ضایعات برداشت غلات در مزارع این استان در سال زراعی قبل به ۳.۰۳ درصد کاهش یافت.

این مسئول گفت: میزان ضایعات ثبت شده برداشت غلات در مزارع استان قزوین در دوره آماری قبل که مربوط به سال ۹۶ بود، ۴.۸۳ درصد و رتبه استان قزوین از حیث کاهش ضایعات نهم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین اظهار امیدواری کرد که با تمهیدات اندیشیده و توجه جدی کشاورزان، بتوان میزان ضایعات برداشت غلات به ویژه گندم را در مزارع این استان برای سال زراعی جاری نیز تداوم بخشید.

وی اظهار داشت: سالانه هزینه های زیادی صرف کشت محصولات استراتژیک و غلات می شود بنابراین باید تلاش کنیم تا ضایعات برداشت محصول به کمترین میزان برسد تا شاهد اتلاف منابع و هزینه ها و هدر رفت زحمات کشاورزان نباشیم.

گفتنی است، در سال زراعی جاری حدود ۴۸ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع استان قزوین زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید