Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین؛

پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می کند

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات تولیدات بخش کشاورزی این استان را تسهیل می کند .

پایانه صادرات محصولات کشاورزی روند صادرات را تسهیل می کند

به گزارش ایانا در  استان قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین با بیان این مطلب افزود: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی یکی از نیازهای مهم و دیرینه استان بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تلاش های جهاد کشاورزی و مدیریت عالی استان به نتیجه رسیده است.

وی اظهار کرد: این پایانه در زمینی به مساحت 15 هکتار در شهرستان آبیک و در جوار ریل راه آهن در حال راه اندازی می باشد.

خمسه اضافه کرد: فاز اول این مجموعه جهت ذخیره سازی غلات و گندم در سیلوهای بهداشتی فلزی با ظرفیت 30 هزار تن و در زمینی به مساحت 4 و نیم هکتار به بهره برداری رسیده است .

وی  با بیان ایبنکه راه اندازی این پایانه همچنین به رونق کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان استان کمک کرده و ضمن آنکه باید این طرح فرصتی مناسب برای ارزآوری به کشور قلمداد می شود، افزود: با ایجاد امکان دسترسی به خط ریلی جهت حمل و نقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی باعث کاهش هزینه های حمل و نقل در این بخش و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده محصول می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پایانه صادراتی کشاورزی قزوین با احتساب سیلوهای آن قادر به ذخیره سازی و آماده سازی حدود ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را برای عرضه را خواهد داشت.

خمسه ابراز امیدواری کرد فاز بعدی این پروژه شامل ؛ سردخانه نگهداری مواد غذایی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .

به گفته وی این مجموعه با داشتن سردخانه بالای صفر به ظرفیت ۱۵ هزار تن و سردخانه زیر صفر به ظرفیت ۵ هزار تن و همچنین سالن بسته بندی میوه تازه به ظرفیت ۱۸ هزارتن و سالن بسته بندی سبزی و صیفی جات تازه به ظرفیت ۶ هزارتن از پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات تازه خوری کشاورزی استان برخوردار است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید