Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین :

باید از ظرفیت تشکل های مردمی در صیانت از منابع طبیعی استفاده شود

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای حفظ و صیانت از اراضی منابع طبیعی بایستی از ظرفیت NGO ها و گروه ها و تشکل های مردمی بخوبی استفاده شود .

باید از ظرفیت تشکل های مردمی در صیانت از منابع طبیعی استفاده شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین  در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان قزوین که با حضور همتی مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، گفت: حوزه منابع طبیعی یکی از حوزه های مهم بشری است که کارهای بزرگی برای صیانت از این عرصه ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ؛این میراث بزرگ باید بخوی صیانت وبرای نسل های آینده حفظ شود اظهار داشت : توسعه پایدار تنها با صیانت از عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی امکان پذیر است بنابراین باید به آن توجه ویژه ای شود.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه گفت : منابع طبیعی در نقطه مهم و حساس توسعه کشور قرار داد و بایستی برنامه ریزی مناسبی برای آینده بهتر منابع طبیعی داشته باشیم .

قبادی افزود: نبایستی به بهانه توسعه و برنامه های اقتصادی منابع طبیعی را نابود کرد ، بلکه برای همین منظور بایستی مطالعات مناسبی در حوزه منابع طبیعی داشته باشیم و با برنامه پیش برویم .

وی بر لزوم اهمیت حضور و مشارکت مردم در قالب تشکل برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: تا مروم در کنار ما حضور نداشته باشند؛ حفاطت از منابع طبیعی در سطح وسیع عملی نخواهد شد .

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه گفت: طی چند سال گذشته ؛ همراهی و همکاری خوبی بین دستگاههای اجرایی و منابع طبیعی انجام شده و به حمداله موفقیت های خوبی نیز در این راستا بدست آمده است .

قبادی اظهار کرد: در همین راستا؛ اختصاص ۱۰۰۰ هکتار عرصه های منابع طبیعی به شهرک گلخانه نودهک که اساس و پایه توسعه اقتصاد کشاوررزی است از اقدامات خوب اقتصادی در استان در بخش کشاورزی است .

وی اضافه کرد: همچنبن تخصیص اراضی منابع طبیعی به سایر بخش های اقتصادی ؛ نشان از نگاه استراتژیک منابع طبیعی به توسعه استان دارد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید