Iranian Agriculture News Agency

دادستان عمومی و انقلاب قزوین :

مردم در صیانت از عرصه های منابع طبیعی مشارکت داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت : مردم در صیانت از عرصه های منابع طبیعی مشارکت بیشتری داشته باشند .

مردم در صیانت از عرصه های منابع طبیعی مشارکت داشته باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان قزوین، گفت: مردم در صیانت از عرصه های منابع طبیعی نقش موثری دارند و هر زمان که مردم مشارکت دارند مشکلات در تصرف و تخریب منابع طبیعی کمتر به چشم می خورد .

وی اظهار کرد: در استان قزوین خوشبختانه اقدامات خوب و مناسبی در راستای حفظ و صیانت از اراضی منابع طبیعی انجام‌ شده است اما بلحاظ تغییرات و فعل و انفعالات که افراد در عرصه های منابع طبیعی ایجاد می کند گاها خواستار تغییر در این حوزه برای فعالیت اقتصادی هستند .

قاسمی تصریح کرد: طرح کاداستر یکی از بهترین طرح در زمینه منابع طبیعی و آبخیز داری است چرا که دستگاه قضا و مردم را کمتر درگیر خواهد کرد .

وی با تاکید بر اینکه به سرانجام رساندن طرحکاداستر، منابع طبیعی را از گزند تخریب اراضی دور میکند، افزود: باید مردم را در هر محل و شهرستان بخوبی ساماندهی کرد و از این ظرفیت برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی استفاده کرد .

قاسمی تاکید کرد : در حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی نبایستی واهمه ای جز عدالت و عدل الهی داشته باشیم.

قاسمی گفت: استان قزوین در حوزه زمین در رقابت با استان‌های بزرگ قرار دارد و همین موضوع، وظیفه مسئولان را سخت تر می‌کند تا با برنامه‌های پیش بینی و پیشگیری بتوانیم از تخریب و تعدی به منابع طبیعی استان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید