Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

رشد 5 درصدی کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : با برنامه ریزی انجام شده ، کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان 5 درصد رشد داشته است .

رشد 5 درصدی کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه با بیان این مطلب افزود : برنامه ابلاغی کشت گندم  در سال زراعی جاری 153هزار و 182 هکتار بوده که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان با رشد 5 درصدی به 160 هزار و410 هکتار رسیده است .

به گفته وی در سال زراعی جاری  حدود 48هزار و850 هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و 111هزار و560 هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب با 101 و 106 درصد تحقق برنامه ابلاغی، این میزان سطح کشت نسبت به سال گذشته به ترتیب 2/2 و 5 درصد افزایش یافته است.

خمسه پیش بینی کرد: در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین ابیاری بموقع و کود دهی مناسب  در سال زراعی جاری تولید گندم در استان به بیش از 340 هزار تن برسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با  تامین و توزیع بذورگواهی شده و بارش های خوب انجام شده ، که از این حیث استان قزوین جزء استان های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.

وی افزود : با توجه به برنامه ابلاغی بموقع به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه  ، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت بموقع باعت افزایش سطح زیر کشت  و تحقق برنامه شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید