Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهادکشاورزی قزوین؛

هشت هزار تن بذر گواهی شده گندم در استان قزوین تولید می‌شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هشت هزار تن بذر گواهی و اصلاح شده گندم آبی و دیم امسال به منظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی آینده تولید می‌شود.

هشت هزار تن بذر گواهی شده گندم در استان قزوین تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از استان قزوین تورج بنیادی اظهار کرد: از این میزان سه هزار تن بذر گندم دیم و پنج هزار تن نیز بذر گندم آبی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: این میزان بذر معادل ۱۹ درصد بذر مورد نیاز کشاورزان استان در گندم دیم و ۴۶ درصد بذر مورد نیاز آنها در گندم آبی است.

وی با بیان اینکه بخشی از بذر مورد نیاز برای کشت گندم توسط خود کشاورزان از طریق بذور خود مصرفی تامین و ذخیره سازی و مورد استفاده می گیرد،  افزود: مشکلی از حیث تولید و تامین بذر محصولات استراتژیک مانند گندم و جو در استان قزوین وجود ندارد.

این مسئول یادآور شد: شرکت های تولیدکننده بذر گندم و جو در استان قزوین به تولید بذور این محصول استراتژیک  درطبقات مادری و  گواهی شده می پردازند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش های خوب، امسال بیش از ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی کشت گندم در استان محقق شد به گونه ای که کشت گندم آبی و دیم در استان به ترتیب یک و پنج درصد بیش از میزان برنامه ابلاغ شده بود.

در سال جاری بیش از ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید