Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین تصریح کرد :

رفع موانع تولید سبب تسهیل صادرات و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی

استاندار قزوین گفت : رویکرد اصلی حمایت از تولید کننده و کشاورزان است و نباید کشاورز ضرر و آسیب ببیند.

رفع موانع  تولید سبب تسهیل صادرات و افزایش ارزش افزوده  محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از استان قزوین  هدایت الله جمالی پور  در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش  از باغداران که با حضور طهماسبی  مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رجب رحمانی نماینده مردم شریف شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی ، قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار،  یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی استان  برگزار شد ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش وزارت دفاع گفت: موانع برای صادرکنندگان تسهیل شود و تسهیلاتی به صادرکننده پرداخت شود.

این مقام  مسئول با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی مدیریت تولید محصول را انجام دهد، افزود: برنامه محوری در حوزه محصولات کشاورزی با توجه به نیاز کشور و صادرات صورت گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در بلند مدت مدیریت علمی و مقبول متناسب با شرایط کشور داشته باشیم تا با چالش مواجه نشویم و با رفع موانع  باید شرایط را برای صادرکنندگان تهسیل کرد و ارزش افزوده  محصولات کشاورزی را بالا برد .

جمالی پور با بیان اینکه در  زمینه خرید کشمش  باید منافع تولید کننده ، صادرکننده و دولت را در نظر بگیریم، یادآور شد: بخش خصوصی و تجار باید بازار را ارزیابی کنند  تا مشکل در تولید محصولات برای سال آینده ایجاد نشود .

 به  گفته وی از فرصت ها باید خوب استفاده کرد و نگذاریم مشکلی برای مردم ایجاد نشود .

استاندارقزوین گفت: از واحد های صادر کننده محصولات  کشاورری باید حمایت کرد  تا با خرید محصول از باغداران زمینه تثبیت  تولید را فراهم کرد .

به گفته وی با قیمت گذاری جدید کشاورز  نباید اسیب ببیند رویکرد ما حمایت از تولید کشاورز برای ادامه چرخه تولید است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید