Iranian Agriculture News Agency

نماینده تاکستان در مجلس:

بخش خصوصی برای حمایت از باغداران خرید کشمش را انجام دهد

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی باید فعال شود و در این شرایط حساس کشور با همت بالا به دولت در خرید کشمش کمک کند.

بخش خصوصی برای حمایت از باغداران خرید کشمش را انجام دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش از باغداران که با حضور جمالی پور استاندار قزوین ، طهماسبی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مجموعه باغستان جهاد کشاورزی برگزارشد افزود : برای حل مشکلات کشاورزان راه‌حل‌های دراز مدت و کوتاه مدت وجود دارد.

وی اظهار کرد: باید باغداری کشور اصلاح شود و قانون اصلاح باغداری تصویب شده و پایه و اساس نجات باغداری کشور است.

این نماینده با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی موجب رونق تولید می‌شود، گفت: هزینه‌های تولید برای کشاورزان بالاست و هزینه های زیادی را متقبل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در هر هکتار برای ۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است و ۹۰ درصد مردم شهرستان  تاکستان به شغل کشاورزی مشغول هستند.

 به گفته رحمانی  بهترین گزینه جایگزین صادرت غیر نفتی توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی  و حمایت از بهره برداران این بخش است.

وی افزود: بیش زیادی از اشتغال کشور  در بخس کشاورزی است که در سال جهش تولید  تلاش دولت  برای  پویایی اقتصاد و  افزایش درامد غیر نفتی  حمایت از این بخش است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی بایستی از تولید کننده حمایت کرد.

وی افزود: با توجه به تورم و مشکلات ایجاد شده با پرداخت تسهیلات و همچنبن یارانه  از باغداران باید  حمایت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید