Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخل۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : اختلاف مالکیتی کشاورزان با یکدیگر و یا دستگاههای دولتی در سطح ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان حل شد.

رفع تداخل۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه رفع تداخلات  اراضی  کشاورزی که با حضور کشاورز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  و اعضا برگزار شد با بیان این مطلب افزود : مشکل این اراضی در قالب ۱۶ پلاک که مربوط به شهرستان های قزوین، تاکستان ، ابیک ، بوئین زهرا و آوج بود که در کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان تعیین و تکلیف شد.

به گفته وی این اراضی  بین بهره برداران و دیگر کشاورزان  و یا دستگاههای دولتی اختلاف وجود داشت که با جلسات متعدد با رفع مشکل این اراضی به بهره برداران واگذار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یا زمین های کشاورزی مردم در سال های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از پرونده های موجود در این خصوص حل و فصل شده است.

 خمسه افزود: اجرای طرح هایی چون حدنگاری یا کاداستر و نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

وی یادآور شد: کمیسیون رفع تداخل اراضی در راستای حفظ حقوق متقابل مردم و دولت فعالیت می کند و براساس قوانین به تعیین و تکلیف اراضی دارای تداخل و اختلاف مالکیتی می پردازد.

خمسه گفت : برای حل مشکل اراضی کشاورزان بایستی دستگاههای مسوول اقدام لازم انجام تا بهره برداران دچار مشکل نشوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود : رفع تداخلات در استان با ‌یک برنامه منظم و جلسات مشترک  پیش برده شود  تا مشکل اراضی کشاورزان با سایرین و  دستگاههای اجرایی حل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید