Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛

استاندارد لازم در تولید محصول کشمش لحاظ می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده میزان سموم باقی مانده در محصول انگور بویژه فرآوری و تولید کشمش کاهش پیدا کرده و محصول سالم و با کیفیت تولید می شود .

استاندارد لازم در تولید محصول کشمش لحاظ می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه درجلسه هماهنگی تولید محصول سالم کشمش که با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در تولید محصول سالم و با کیفیت  بایستی کلیه استاندارهای لازم در فرایند تولید تا عرضه محصول لحاظ شود .

 وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای اقتصادی کردن تاکداران و همچنین کاهش میزان سموم موجود در تولید محصول ؛ اقدامات خوبی از جمله طرح داربستی و آبیاری نوین در باغات و توصیه فنی کاهش مصرف سموم انجام داده است .

خمسه یادآور شد: بخش خصوصی با هماهنگی اتاق بازرگانی می توانند شرایط را  برای  صادرات محصول فراهم کنند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت:  امسال کاهش مصرف سموم در باغات انگور را شاهد بودیم که نسبت به استاندارد جهانی این میزان  رعایت و حتی پایین تر از حد آن  استفاده  شده و درتولید محصولات کشاورزی؛  استان قزوین حد مجاز سموم را رعایت می کند.

خمسه اظهار کرد: طی چند سال گذشته ایستگاه های پایش آفت خوشه خوار انگور  با هدف  ارایه توصیه های جدید  و همچنین  استفاده ازسموم مناسب  در تولید محصول  را در استان راه اندازی کرده ایم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به این نکته که سلامت افراد جامعه اولویت نخست متوالیان تولید است خاطر نشان ساخت :  برای مصرف داخلی و مردم کشور مان  نیز باید محصول سالم تولید کنیم  چون که سلامت جسمی و روحی مردم و مصرف کنندگان اولویت نخست جهاد کشاورزی به عنوان متوالی تولید است .

خمسه گفت: کنترل سموم درتولید محصولات کشاورزی به تنهایی بر عهده جهاد کشاورزی نسبت بلکه بایستی تمام دستگاههای اجرای   مشارکت کنند .

وی خواستار تشکیل کارگروه تولید انگور و کشمش  سالم  در جهاد کشاورزی  با حضور کلیه دستگاههای متوالی و همچنین تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان  شد.

خمسه گفت : نظارت و بازرسی بر واحد ها و فروشگاههای عرضه سموم کشاورزی بیشتر  شود  ودر کاهش سموم کشاورزی  روش های نوین مبارزه با آفت و بیماری های از طریق طرح های ترویجی به بهره برداران انتقال داده شود .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین کشاورزی قرار دادی را طرح مناسب برای حمایت و خرید محصول کشاورزان دانست و گفت : با اجرای طرح کشاورزی قراردادی این رغبت را درکشاورزان برای تولید محصول با کیفیت ایجاد کنیم .

وی افزود : هرتفاهم نامه ای که منصفانه و از کشاورز و صادر کننده حمایت کند جهادکشاورزی  از آن استقبال  و حمایت می کند .

به گفته وی درکشاورزی قرارداری با قیمت خرید بالاترمحصول از کشاورزان  می توان بهره برداران را به تولید محصول با کیفیت تشویق  و ترغیب کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید