Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

کشت جو در مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : همزمان با آغاز کشت محصولات پاییزه در سال زراعی جاری ؛ کشت جو در مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است .

کشت جو در مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی گفت: برنامه ابلاغی وزارت متبوع برای کشت جو در استان 37 هزار هکتار است که از این میزان 29 هزار هکتار جو آبی و 8 هزار هکتار جو دیم است .

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ؛ بیشترین سطح زیر کشت جو آبی در شهرستان بوئین زهرا با سطح زیر کشت 15 هزار و 800 هکتار و بیشترین سطح زیر کشت جو دیم در شهرستان قزوین  با 3 هزار و 720 هکتار است.

بنیادی تصریح کرد :  در سال زراعی گذشته 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت جو رفت که از این میزان 27 هزار و 446 هکتار جو آبی و 7556 هکتار جو دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به برنامه کشت جو در مزارع کشاورزی استان در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت : امسال برنامه کشت جو آبی و دیم نسبت به برنامه سال گذشته حدود 15 درصد رشد را نشان می دهد.

بنیادی پیش بینی کرد : در سال زراعی جدید بیش از 140 هزار تن جو از این مزارع  برداشت شود.

وی افزود : این میزان تولید نسبت به سال قبل 16 درصد رشد را نشان می دهد که در سال جهش تولید ؛ بسیار قابل توجه است .

بنیادی ارقام کشت شده جو در مزارع کشاورزی استان را ؛ بهمن ، مهتاب ، جلگه و به رخ برای کشت جو آبی و آبی در و سهند برای کشت جو دیم ذکر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید