Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

برداشت پسته از سطح 4750 هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت محصول پسته از سطح چهار هزار و 750 هکتار از باغات این استان آغاز شده است .

برداشت پسته از سطح 4750 هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری پیش‌بینی کرد:  امسال بیش از 4 هزار و 130 تن پسته از این میزان باغ برداشت شود .

وی اظهار کرد: از این میزان سطح باغ پسته استان حدود  3 هزار و 820 هکتار بارور و 930 هکتار نهال است .

اکبری متوسط عملکرد این محصول را   1080  کیلوگرم در هکتار برآورد کرد .

به گفته وی؛  در حال حاضر در سطح استان 6 واحد مکانیزه ترمینال های ضبط و فراوری پسته و همچنین  950 دستگاه فرآوری سنتی وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به فعالیت‌های ساختاری در باغات پسته استان اشاره کرد و گفت :  انتقال آب با استفاده از لوله و استفاده بهینه از آب ، انجام عملیات گرده افشانی مصنوعی توسط باغداران فعال ، اجرای کلاس‌های آموزشی پسته در سطح شهرستان قزوین و بوئین زهرا ، اجرای عملیات سرشاخه کاری و اجرای عملیات نصب فرمون و کارت زرد و آبی به منظور کنترل آفات کرمانیا از مهترین اقدامات این سازمان است .

اکبری ارقام پسته قزوین را ؛ قرمز پسته ، سفید پسته ، کال خندان ،  بقالی  و کله پزی  و ارقام غیر بومی شامل ؛  اکبری ، احمد آقایی و اوحدی است .

وی خاطر نشان ساخت : پسته قزوین  در زمینه صادرات و فرآورده‌های مواد غذایی شامل ؛ خشکبار، آجیل ، صنعت شیرینی ، مربا استفاده می شود که  کیفت ارقام بومی قزوین ؛ بدلیل رنگ سبز عالی، دانسیته بالا و چربی مناسب بسیار مطلوب در صنایع غذایی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید