Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

57 واحد تولیدی آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 57 واحد تولیدی بخش کشاورزی این استان آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند .

57 واحد تولیدی آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا تبسمی گفت: تاکنون 80 واحد در سامانه کارا جهت دریافت این نوع تسهیلات  به مبلغ 102میلیارد و 90 میلیون  ریال ثبت نام کرده اند که پس از بررسی 57  واحد به مبلغ 52 میلیارد و 86 میلیون  میلیارد ریال تایید و به بانک های عامل ارجاع شده است.

وی اضافه کرد : از میان واحدهای تایید شده تاکنون 21 واحد با اشتغال 38 نفر به مبلغ 4میلیارد و 56 میلیون ریال از تسهیلات مذکور بهره مند شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  هدف از ارائه این تسهیلات را حفظ اشتغال و تامین هزینه‌های عملیاتی واحدهای آسیب دیده از کرونا ذکر کرد و گفت : این مشاغل شامل  پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی‌ و مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی هستند.

تبسمی افزود : تسهیلات کرونا تنها به متقاضیانی تخصیص می یابد که در سامانه «کارای» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و پس از طی فرایند اداری به بانک های عامل معرفی  می شوند.

وی اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت 24 ماهه(دوساله) و برای صاحبان مجوز واحدهای تولیدی که در ایام کرونا فعال و یا نیمه فعال بوده اند منظور شده است. 

تبسمی افزود: ارائه این تسهیلات  به صورتی است که ؛ به ازای هر شاغل 120 میلیون ریال به صاحب مجوز کسب و کار پرداخت می‌شود که 70 درصد آن برای پرداخت دستمزد شاغلین و 30 درصد برای هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید