Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

رشد 20 درصدی خرید تضمینی گندم در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار تن گندم بصورت تضمین از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خرید داشته ایم .

رشد 20 درصدی خرید تضمینی گندم در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی در جلسه آغاز سال زراعی جدید که با حضور فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: در سال زراعی جاری با تمام مشکلات توانستیم وظایف و تکالیف خود را در زمینه تولید محصولات کشاورزی انجام دهیم و رتبه های خوبی را برای افزایش تولیدات کشاورزی و پایداری تولید استان بدست آوریم .

به گفته وی ؛ در سال زراعی جاری بیش از ۳۳۵ هزار تن گندم از سطح 154 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان برداشت شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به وضعیت تویلد بذر در استان اشاره کرد و گفت : امسال 14 هزار و 195 تن گندم و جو بذری در مزارع کشاورزی استان تولید شده است .

به گفته وی با این میزان تولید بذر گندم و جو ؛ انتظار می رود بخش اعظمی از بذر مورد نیاز کشاورزان استان تامین شود و به حمداله مشکلی در تامین بذر کشاورزان استان نداشته باشیم .

وی با بیان اینکه ؛ تولید بذر در سال زراعی گذشته روند خوبی داشته اظهار داشت : بذور تولیدی در استان از لحاظ ارقام دارای عملکرد خوب و مناسب با شرایط اب وهوایی استان است .

اسماعیلی اضافه کرد : استان قزوین در زمینه تامین بذر کشاورزان در کشور رتبه ششم را دارد.

وی یاد آور شد : در حال حاضر تولید بذر مورد نیاز استان توسط ۵ شرکت در سطح شهرستان های استان تولید می شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : در زمینه مبارزه با سن گندم ؛ امسال درسطح ۱۰۲ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان این عملیات انجام شده ‌که نسبت به سال گذشته ۸ درصد مبارزه با سن غلات افزایش داشته است.

اسماعیلی اضافه کرد : در زمینه کیفیت محصول گندم با توجه به اقدامات انجام شده ؛ سن زدگی دراین محصول به ۴۶ صدم رسیده که این نشان دهنده محصول تولید شده با کیفیت است .

ایم مقام مسئول یاد آور شد : برای سال زراعی جدید برنامه پیشنهادی برای گندم ۱۴۸ هزار هکتار با پیش بینی تولید ۳۳۳ هزار تن و همچنین جو ۳۱ هزار هکتار و با تولید ۱۱۰ هزار تن است .

وی بر لزوم اهمیت نظارت و دقت بیشتر بر نحوه توزیع کود در مراکز و عاملین توزیع و همچنین عدم خروج از شبکه توزیع تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید