Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

209 هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای فصل خرید تاکنون 209 هزار تن گندم توسط 21 مرکز بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است .

209 هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که درآستانه سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ و با حضور فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، حجت السلام بهادری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونین و مدیران و مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و مدیران کل تابعه این سازمان برگزار شد گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان تولید شده که تا امروز ۲۰۹هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و تاکنون ۹۶ درصد تعهد خرید گندم تحقق پیدا کرده است .

وی به اقدامات انجام شده در زمینه علف های هرز و افات و بیماری گندم تولید شده با کیفیت اشاره کرد و اظهار کرد : استان قزوین طی سه سال متوالی در زمینه کنترل آفات و بیماری و سن غلات موفق به تولیدمحصول با کیفیت شده است .

اسماعیلی یاد آور شد : امسال ۵۸۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفت که از این میزان ۴۸۰۰ هکتار برداشت شده و بیش از ۷۲۰۰ تن محصول تولید شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ؛ با تمام مشکلات و کاستی ها؛ استان قزوین جز شش استان کشور در تحقق برنامه های تولید غلات است گفت : برای سال زراعی آینده پیش ببنی می شود ؛ ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم آبی و ۱۰۰ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم برود و پیش بینی می شود ۳۳۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود .

اسماعیلی افزود : همچنین برای سال زراعی آینده پیش بینی می شود : بیش از ۳۱هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت جو آبی و دیم برود که پیش بینی می شود : ۱۲۰هزار تن محصول جو از این میزان اراضی کشاورزی برداشت شود.

به گفته وی ؛ برنامه ابلاغی کشت کلزا برای سال زراعی آینده ۹ هزار هکتار است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تولید بذر در استان اشاره کرد و گفت : امسال در تولید بذر مورد نیاز گندمکاران استان مشکلی وجود ندارد و با تلاش انجام شده بذر مورد نیاز در استان آماده است .

اسماعیلی اظهار کرد: برای سال جاری ۵۹ هزار تن کود برای سهمیه سال زراعی آینده تعیین شده که بایستی سریعا برای تامین کود مورد نیاز برای کشت پائیزه اقدام شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید