Iranian Agriculture News Agency

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

برنامه‌ریزی برای کشت کلزا در سطح 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا در سطح 9 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است .

برنامه‌ریزی برای کشت کلزا در سطح 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی گفت: با توحه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی کلزا برای سال زراعی جاری ؛ در استان قزوین برنامه ریزی برای کشت این محصول در سطح 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده که این برنامه کشت کلزا حدود 12 درصد از غلات پاییزه شامل گندم آبی ، و جو آبی را شامل می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با دفتر دانه های روغنی معاونت وزارت متبوع ؛ مقدار 26 هزار و 547 کیلوگرم از انواع بذرهای کلزا اعم از ارقام هیبرید و ارقام آزاد گرده افشان داخلی وارد استان و در بین شهرستانهای تابعه بر اساس سطوح زیر کشت ابلاغی توزیع شده است .

بنیادی تصریح کرد : با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کارگاهها و کلاسهای آموزشی در بین بهره برداران کلزا کار با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است .

به گفته وی ؛ در سال جاری با  توجه به اهمیت توسعه کشت کلزا ؛ تامین بذور با کیفیت با قیمت یارانه ای و همچنین تامین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی فسفاته و پتاسه بر اساس سهمیه ابلاغی در بین شهرستانها در حال توزیع است.

مدیر زارعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهادکشاورزی ؛ کارشناسان پهنه ها برای مشاوره فنی در تمامی مراحل کاشت ، داشت و برداشت به بهره برداران بخش آمادگی لازم را دارند .

به گفته بنیادی؛ بر اساس سوایق و تجربیات سنوات گذشته بهترین زمان کشت کلزا در استان ؛  نیمه دوم شهریور ماه و نیمه اول مهر ماه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید