Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین

گسترش ۳۰ درصدی اراضی جنگلی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: براساس برآوردهای اولیه انجام شده، اراضی جنگلی استان طی یک دهه اخیر حدود ۳۰ درصد رشد و گسترش پیدا کرده است.

گسترش ۳۰ درصدی اراضی جنگلی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی اکبر اسدالهی گفت: بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی جنگلی در استان قزوین وجود دارد که بیشتر آنها غیرمتراکم در مناطق الموت غربی و شرقی و طارم سفلی قرار دارند.

وی اظهار کرد: ۱۰ ذخیره گاه جنگلی نیز با گونه های ارزشمند گیاهی به میزان ۶۸۴ هکتار در این استان وجود دارد.

این مسئول گفت: با توجه به اعتبارات محدود منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی ملی از جمله جنگل ها، مشارکت مردم در صیانت از این منابع خدادادی ارزشمند بسیار مهم و ضروری است.

اسدالهی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ محافظ اراضی ملی به شکل افتخاری در استان قزوین در قالب شبکه همیاران طبیعت،اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی آمادگی جذب افراد واجد شرایط و دوستدار طبیعت را به عنوان محیط بانان افتخاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان در روز جاری،اظهار داشت: مهدی جمالی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی در بوئین زهرا و همچنین سلیم کریمی به عنوان محافظ افتخاری منابع طبیعی در آبیک به عنوان نفرات برگزیده در این جشنواره که به شکل مجازی برگزار می شود، مورد تقدیر قرار می گیرند.

یش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید