Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

سالانه 9400 تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی استان قزوین تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از تولید سالانه 9400 تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی این استان خبرداد.

سالانه 9400 تن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی استان قزوین تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین مجید اسماعیلی با اشاره به فعالیت پنج شرکت تولید بذر گندم و جو در استان قزوین گفت: امسال هشت هزار تن برنامه خرید بذر گندم در استان داشتیم که از این رقم تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ تن محقق شده است.

وی یادآور شد: سالانه ۱۴۰۰ تن نیز بذر جو در استان قزوین به تولید می‌رسد که کفاف نیاز کشاورزان این محصول را می دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  اظهار کرد: در طی دو  سال گذشته هیچ گونه بذر گندم و جو از دیگر استان ها و یا خارج از کشور برای تامین نیاز کشاورزان استان وارد نشده و همه بذور مورد نیاز این ۲ محصول استراتژیک در قزوین تولید شده است.

این مسئول با بیان اینکه بذر گندم و جو در استان قزوین در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تولید می شود، افزود: هسته اولیه بذر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان و هسته دوم نیز از سوی شرکت های بذر تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: نیاز مزارع دیم و آبی قزوین به بذر گندم حدود هشت هزار تن است که این مقدار طی ۲ سال گذشته از داخل استان تامین شده است.

وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از قطب های تولید بذر کلزا در کشور نام برد و گفت: هر ساله ۲۵۰ هکتار از مزارع استان به کشت و تولید بذر این گیاه استراتژیک اختصاص پیدا می کند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر بذور مصرفی کلزا از خارج کشور وارد می‌شود، یادآور شد: بیشتر بذر تولیدی این محصول در استان در دیگر استان ها که به شرکت های تولیدکننده سفارش تولید شده به مصرف می رسد.

در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت گندم و ۳۵ هزار هکتاربه زیر کشت جو رفته و پیش بینی می شود 465 هزار تن محصول از این مزارع  برداشت شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید