Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛

طرح سازگاری با کم‌آبی در دشت قزوین آغاز شده است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : با هدف حفظ منابع و تقویت بخش کشاورزی طرح سازگاری با کم آبی در دشت قزوین از امسال در استان قزوین آغاز شده است.

طرح سازگاری با کم‌آبی در دشت قزوین آغاز شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه گفت: در همین راستا در یک برنامه کلی تر با مشارکت  این سازمان  و همراهی دستگاه هایی چون سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب منطقه ای برنامه ای تحت عنوان "تاک" را در دستور کار داریم که با سیاست یکپارچه سازی اراضی و اجرای الگوی کشت تلاش داریم تا بهره وری در دشت قزوین را به حداکثر رسانده و این دشت را از تهدیدات موجود نجات دهد.

وی اظهار کرد: دشت قزوین از یک پتانسیل بالا برای تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است و به واسطه آن باید قزوین را یک استان زرخیر دانست.

خمسه گفت: مهم ترین برنامه  جهادکشاورزی  برای  حفاظت  و صیانت از اراضی دشت قزوین و بهره وری مناسب از آن اجرای الگوی کشت است و در همین راستا تلاش داریم تا ضمن سرعت بخشیدن به طرح های آبیاری نوین در اراضی این محدوده، با استفاده از فناوری های نوین و تغییر ارقام زیر کشت، ضمن بهره وری در منابع آب و خاک و بدون گسترش سطح زیر کشت، تولید محصولات را در درجه اول حفظ و در درجه دوم افزایش دهیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: اجرای سیاست‌های سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی نیز از امسال در دشت قزوین در حال پیگیری است که گامی برای حفظ قابلیت‌های کشاروزی در این دشت حاصلخیز است.

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری های خوب انجام شده در این استان طی سال های اخیر چه در حوزه زیرساخت و چه در بخش تولید آینده خوبی را برای کشاورزی قزوین چه در بخش دام و طیور، چه در زراعت و چه در حوزه باغبانی متصور هستم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید