Iranian Agriculture News Agency

توسط دامپزشکی استان قزوین :

دام‌های قزوین یک میلیون و ۷۴۷ هزار نوبت واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون دام‌های سبک و سنگین این استان یک میلیون و ۷۴۷ هزار نوبت علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

دام‌های قزوین یک میلیون و ۷۴۷ هزار نوبت واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید زینالی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال این رقم به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با انجام واکسیناسیون جمعیت دامی سرمایه های موجود در صنعت دام و طیور حفظ شده و به تامین و حفظ امنیت غذایی کشور کمک می شود، افزود: واکسیناسیون انجام شده علیه بیماری های مختلف از جمله بروسلوز، تب برفکی، سل، آبله، واگیر طاعون نشخوارکنندگان بوده است.

این مسئول اظهار کرد: رعایت ضوابط بهداشتی و اقداماتی از قبیل واکسیناسیون، پاکسازی و ضدعفونی محیط دامداری و محدود کردن تردد دام‌های پرخطرۀشناسایی کانون های آلوده و کنترل جوندگان و اتلاف دام‌های مبتلا ار راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های دامی به شمار می رود که دامپزشکی استان قزوین رعایت آنها را در واحدهای دامی با جدیت پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر با تشدید کنترل های بهداشتی از سوی دامپزشکی بیماری های دامی در استان قزوین به شدت کاهش یافته است،افزود: در همین راستا سال گذشته و امسال بیماری سل و بروسلوز در بین جمعیت دامی استان تقریبا به صفر رسیده است.

براساس اخرین آمار، با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید