Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

مبارزه با ملخ در عرصه‌های کشاورزی استان 50 درصد افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح مبارزه با ملخ درعرصه های کشاورزی استان قزوین از نظر وسعت عملیات به میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مبارزه با ملخ در عرصه‌های کشاورزی استان 50 درصد افزایش یافت

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه گفت: امسال مبارزه با ملخ در سطح بالغ بر 15 هزار هکتار انجام شد که  این مبارزه سال گذشته در  سطحی معادل ۱۰ هزار و ۴۳۷ هکتار  انجام شده بود.

وی اظهار کرد: اگرچه اراضی کشاورزی استان تا حدودی مورد هجوم ملخ‌های شاخک بلند، شکم بادمجانی و‌ ایتالیایی قرار دارند، اما بیشترین و مهم‌ترین گونه ملخ‌ها نوع مراکشی است که بیشتر در منطقه طارم سفلی مشاهده می‌شود.

خمسه گفت: با توجه به اینکه استان قزوین دومین ترسالی خودش را به شکل پیاپی سپری می‌کند، به طور طبیعی با رشد و افزایش جمعیت آفات روبرو هستیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: افزایش بارندگی در مراتع و اراضی کشاورزی به رشد بیشتر سبزینه‌ها منجر شده و همواره منبع مناسبی برای تغذیه آفات به شمار می‌رود.

خمسه  خاطر نشان کرد:‌ مبارزه با ملخ‌ها درعرصه های  کشاورزی استان قزوین به پایان رسیده و با مبارزات صورت گرفته ملخ‌ها در مرحله تخم‌ریزی قرار دارند و تا اواسط اسفندماه سال جاری فعالیتی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید