Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

دامداران قزوین مراقب بیماری تب سه روزه باشند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامداران اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با احتمال بروز بیماری‌های «زبان آبی» و «تب ۳ روزه» از طریق بند پایان به دام‌های سبک و سنگین انجام دهند.

دامداران قزوین مراقب بیماری تب سه روزه باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین ، حمید زینالی اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌های بهار و تابستان و بالا رفتن جمعیت بند پایان و حشرات از جمله پشه‌ها، احتمال انتقال و شیوع بیماری‌هایی نظیر تب سه روزه در دام سنگین و زبان آبی در دام سبک وجود دارد.

وی بیان کرد: به دامداران توصیه می‌شود نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدام کرده و با این بیماری مقابله کنند.

زینالی تصریح کرد: با دفع اصولی فاضلاب دامداری‌ها لازم است از ایجاد آب‌های راکد در اطراف دامداری جلوگیری شده و از سایر امکانات و تجهیزات مراقبتی در راستای کاهش جمعیت و پیشگیری از رشد و تکثیر و دور شدن بندپایان و حشرات از اطراف دامداری استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با این اقدامات می‌توان از شیوع و انتقال این گروه از بیماری‌ها به دام‌ها جلوگیری و خسارت‌ها را کاهش داد.

زینالی اضافه کرد: دامداران بایستی نسبت به مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله، لمپی اسکین اقدام کرده و از هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام‌ها با سابقه بهداشتی نامعلوم و بدون مجوز بهداشتی حمل نیز جدا خودداری شود.

وی گفت: از دامداران استان انتظار داریم با اکیپ‌های دامپزشکی و واکسیناتور در راستای ارائه خدمات دامپزشکی همکاری کرده و هرگونه شیوع و بروز بیماری در دام‌ها و تلفات غیر متعارف را به اداره دامپزشکی شهرستان‌ها و یا شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید