Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزون ،

فاز دوم شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان آغاز می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در صورت تامین و تخصیص آب عملیات اجرایی فاز دوم شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان آغاز خواهد شد .

فاز دوم شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان آغاز می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه  کارگروه فرعی آب و کشاورزی استان که با هدف حل مشکل خدمات زیر بنایی همچون گاز و آب به  شهرک گلخانه ای نودهک در محل جهادکشاورزی برگزار شد  با بیان این مطلب افزود : شهرک گلخانه نودهک تاکستان 1000 هکتار وسعت دارد که عملیات اجرایی  فاز اول آن در سطح  71  در حال انجام است که در صورت تامین آب  فاز دوم این شهرک  نیز در سطح  300 هکتار آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با قدر دانی از شرکت آب منطقه ای استان در همکاری با مجموعه جهادکشاورزی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی خاطر نشان کرد : نظام بهره برداری از سد نهب تهیه شودتا کشاورزان بتوانند از آب این سد بهره مند شوند .

خمسه یاد آور شد  :  جهادکشاورزی باهمکاری  آب منطقه ای با هدف مصرف بیهنه آب و افزایش  راندمان تولید درصدد  توسعه طرح  های گلخانه ای در استان  است .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  ابزاز امیدواری کرد با تخصیص آب  از سد مخزنی  نهب به شهرک گلخانه ای نودهک فاز جدید این شهرک هر چه سریعتر آغاز شود .

وی  در ادامه به آغاز عملیات گاز رسانی به شهرک گلخانه ای نودهک اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری شرکت گاز عملیات گاز رسانی به این طرح ملی  هر چه سریعتر به اتمام برسد .

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین هم گفت : عملیات آبگیری سد نهب در حال انجام است و به احتمال زیاد این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .

یدالله ملکی افزود:  این سد با ظرفیت  110 میلیون مترمکعب  برای بهبود روند آبیاری اراضی کشاورزی دو شهرستان تاکستان و بوئین زهرا احداث شده است .

وی افزود :  شرکت آب  منطقه ای  برای توسعه کشت در محیط گلخانه  اماده همکاری با جهادکشاورزی است  و دراین راستا تمام سعی و تلاش مجموعه تامین آب برای گلخانه ها است .

در این جلسه یداله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مرتضی علیخانی مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری و نمایندگان شرکت گاز استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید