Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

16 برنامه برای جهش تولید در بخش کشاورزی قزوین تهیه شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در راستای اقتصاد مقاومتی ؛ در راستای اقتصاد مقاومتی امسال در بخش کشاورزی استان 16 برنامه برای جهش تولید در این بخش تهیه و تدوین شده است .

16 برنامه برای جهش تولید در بخش کشاورزی قزوین تهیه شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه پیشبرد اهداف همکاری های بین جهاد کشاورزی و بسیج در راستای  جهش تولید  که با حضور سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه استان و سرهنگ قاسمی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر پروژه های  خوبی در زمینه طرح های زیر بنایی در بخش کشاورزی در استان در حال اجرا است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه تامین محصولات استراتژیک انجام شده افزود : با اقدامات انجام شده ضریب تولید روغن و دانه های روغنی بالا رفته و میزان واردات  روغن کاهش یافته است .

خمسه افزود: امسال با توجه به کارهای انجام شده ؛ امیدواریم بتوانیم در زمینه تولید نهاده ها و محصولات کشاورزی بی نیاز باشیم.

وی یاد آور شد: همچنین در راستای مصرف بهینه آب ؛طی دو سال  گذشته سطح زیر کشت گندم آبی کاهش یافته اما با استفاده از ارقام مناسب و اقدامات مدیریتی میزان عملکرد  تولید محصول در واحد سطح افزایش داده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت :  در راستای پادیاری تولید و امنیت غذایی  بین  جهاد کشاورزی و بسیج  تفاهم نامه ای  منعقد شده است که  بایستی از ظرفیت های بسیج و جهاد کشاورزی استفاده کرد تا  به اهداف این تفاهم نامه دست یافت .

وی با تاکید بر اینکه  ؛ تلاش جهاد کشاورزی بر این است که در راستای اهداف توسعه ای بخش حرکت نماید افزود : در حال حاضر ۹۹ کارشناس به عنوان کارشناس پهنه در ۲۷ مرکز جهاد کشاورزی در راستای ارتقای تولید و امنیت غذایی تلاش می کنند که این کارشناسان ؛ توصیه ها و راهنمایی لازم را در زمینه تولید محصول به بهره برداران  آموزش و انتقال می دهند .

خمسه تصریح کرد : با حضور این کارشناسان طی چند سال گذشته در زمان داشت پیش بینی لازم  برای تولید محصول در زمان بر داشت انجام تا براین اساس برنامه ریزی لازم  برای تولید انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ؛ حرکت به سمت کشاورزی قراردادی در راستای تکمیل زنجیره تولید است گفت :  بر این باوریم که با برنامه ریزی مناسب و اقدامات لازم ؛ با وجود دشت قزوین می توان عملکرد در واحد سطح را ارتقاء  و محصول بیشتری تولید کرد .

خمسه اضافه کرد : محدودیت ها نباید مشکلاتی را در بخش تولید محصولات کشاورزی ایجاد کند و در شرایط بحرانی ؛ مدیران باید بتواند اهداف بخش را بخوبی پیش ببرند .

وی اظهار داشت : پایداری تولید با افزایش عمکلرد و ارتقا کیفیت محصول امکان پذیر است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید