Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

مدیریت ذخیره سازی محصولات استراتژیک و نهاده در قزوین انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : مدیریت ذخیره سازی محصولات استراتژیک ونهاده مورد نیاز واحد های کشاورزی در استان انجام شود.

مدیریت ذخیره سازی محصولات استراتژیک و نهاده در قزوین انجام شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه ستاد پدافند با حضور محمد افشار مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و سایر اعضا برگزار شد با بیان این مطلب افزود : با توجه به اینکه ؛ قزوین یک استان کشاورزی و دامپروری محسوب می شود و با سایر استان های کشور به ویژه مرکز ارتباط دارد بایستی محصولات استراتژیک و نهاد های مورد نیاز در این بخش ذخیره سازی شود.

وی اظهار کرد: به حمداله مشکل خاصی را در زمینه توزیع نهاده ها در استان وجود ندارد و در شرایطی قرار داریم .

به گفته وی مدیران باید مدیران بحران باشند تا درشرایط خاص دچار مشکلی نشویم و تنها این مهم با آمادگی کامل و برنامه ریزی مناسب در برالرشرایط ویژه میسر می شود.

وی خاطر نشان ساخت : با برنامه ریزی دقیق و اقدامات انجام شده ؛ تداوم تولید در بخش کشاورزی همچنان با قوت ادامه دارد و در تامین نیازهای کشاورزی مشکلی وجود ندارد .

خمسه گفت : با توجه با شرایط موجود و ‌برخی مشکلات ناشی از تحریم ها ؛ با برنامه ریزی می توان مانع از ایجاد مشکل برای واحد های تولیدی استان شد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به بحث خرید گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: خرید گندم دراستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته ایم و با توجه به میزان تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده ذخیره سازی گندم با همکاری اداره کل غله استان بخوبی انجام می شود .

خمسه افزود: جهاد کشاورزی در تلاش است تا ذخیره سازی گندم را برای ۲۲۰ هزار تن انجام دهد .

وی یاد آور شد : با اقدامات انجام شده باید از خروج گندم از استان جلو گیری شود .

این مقام مسئول گفت : ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان در حال حاضر ۴۲۰هزار تن است که تاکنون ۵۰ درصد آن پر شده است و در حال حاضر مشکلی در زمینه ذخیره سازی گندم و غلات وجود ندارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به بحث بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و گفت : خرید گندم از بهره برداران بخش کشاورزی با رعایت تمامی مسائل و پروتکل های بهداشتی انجام می شود .

خمسه با بیان اینکه طی این چند ماه جهاد کشاورزی در بخش تولید فعالیت دو چندان داشته گفت : با رعایت مسایل بهداشتی توانسته ایم تولیدات کشاورزی را حفظ کنیم .

وی ؛ طرح فاصله گذاری اجتماعی ، پایش کارکنان سازمان ، آموزش پرسنل در زمینه کرونا، توزیع مواد ضد عفونی ، نصب بنر و ... در بین کارکنان سازمان وهمچنین استفاده از ماسک را از مهمترین اقدامات این سازمان برای مقابله با بیماری کرونا برشمرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید