Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

سالانه 70 هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های استان قزوین تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سالانه حدود 65 تا 70 هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های استان تولید می شود.

سالانه 70 هزار تن گوشت مرغ در مرغداری های استان قزوین تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی شاپورزاده افزود : در صورت تقاضای بازار می توان این میزان تولید را به 100 هزار تن افزایش داد .

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید مرغداری‌های استان از۸۰ هزارتن در سال‌های اخیر؛ در حال حاضر به ۱۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

شاپورزاده تصریح کرد : حدود ۶۰ درصد از این میزان در داخل استان مصرف و مابقی به استان های همجوار صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین نهاده و خوراک برای واحدهای دام و طیور قزوین وجود ندارد گفت: در صورت افزایش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در بازار، مرغداری های استان ؛ توان افزایش ظرفیت تولید را دارند و در مجموع می توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد به جوجه ریزی و تولیدات خود بیافزایند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع روزانه ۱۰ تن مرغ منجمد در استان قزوین طی روزهای اخیر با هدف مناسب سازی قیمت، اظهار داشت: آمادگی لازم برای تداوم عرضه مرغ منجمد با هدف تعادل سازی قیمت این محصول وجود دارد.

شاپورزاده در ادامه گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی بمنظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و متعادل سازی قیمت ؛ اقدام به خرید و ذخیره سازی و توزیع مرغ در مواقع مورد نیاز می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید