Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

۷۰۰ هکتار از اراضی ملی قزوین امسال دچار آتش‌سوزی شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت : ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین عمدتا از نوع مراتع از ابتدای امسال تاکنون دچار آتش‌سوزی و خسارت شده‌اند

۷۰۰ هکتار از اراضی ملی قزوین امسال دچار آتش‌سوزی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبر اسدالهی افزود : سال جاری ۸۰ فقره آتش سوزی در سطح ۷۰۰ هکتار اراضی ملی استان به وقوع پیوسته است.

وی اظهار کرد: از ۷۰۰ هکتار اراضی ملی استان قزوین که امسال که دچار آتش سوزی شده اند ۷۵ هکتار مربوط به اراضی جنگلی تاغ در بویین زهرا بوده که البته خوشبختانه خسارت چندانی به آنها وارد نشده و سایر نیز به مراتع در نقاط مختلف استان اختصاص داشته است.

اسدالهی  با بیان اینکه سال گذشته ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی استان قزوین دچار آتش سوزی شده بودند،افزود: با روند فعلی به احتمال زیاد آمار این نوع حادثه در اراضی ملی استان امسال نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو خواهد بود.

اسدالهی، خسارت این آتش سوزی ها را قابل توجه دانست و با بیان اینکه این حوادث آسیب های پیدا و پنهان زیادی دارد، افزود: آتش سوزی در اراضی ملی و کشاورزی ضمن آلودگی هوا و تخریب محیط زیست و طبیعت، به منابع خاک و پوشش گیاهی و مرتعی آسیب وارد می کند و تاثیر مخربی بر زندگی جوامع محلی می گذارد.

این مسوول با بیان اینکه متاسفانه برخی آتش سوزی های بوقوع پیوسته در اراضی ملی عمدی بوده است،اظهار داشت: البته هرگونه آتش افروزی در اراضی ملی و مستثنیات (اراضی کشاورزی) چهخ عمدی و چه سهوی جرم بوده و تعقیب قضائی را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با دستگاه قضایی استان هماهنگی های لازم را به منظور شناسایی، تعقیب و برخورد قاطع با افرادی که به انفال و اراضی ملی آسیب وارد می کنند انجام داده است.

استان قزوین دارای ۹۷۴ هزار هکتار مرتع،  ۲۹ هزار هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید