Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

جنگل‌های تاغ بویین زهرا در حادثه آتش‌سوزی آسیب جدی ندیده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: جنگل‌های تاغ بویین زهرا در حادثه آتش سوزی روز گذشته آسیب جدی و چندانی ندیده است.

جنگل‌های تاغ بویین زهرا در حادثه آتش‌سوزی آسیب جدی ندیده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبر اسدالهی با اعلام این خبر افزود : این آتش سوزی روز گذشته به دلایل نامعلوم ۷۵ هکتار از اراضی ملی بویین زهرا از نوع مراتع و جنگل های تاغ را دچار حادثه کرد.

وی اظهار داشت : خوشبختانه به دلیل ضعیف بودن علف های خشک شده و مراتع پیرامون درختچه های تاغ و مقاومت نسبتا بالای این گونه های گیاهی، این درختچه ها در آتش سوزی روز گذشته آسیب چندانی ندیدند.

این مسوول گفت: اگرچه وزش باد روز گذشته موجب شد تا وسعت آتش سوزی افزایش یابد اما باعث شد تا آتش ماندگار نباشد و این موضوع نیز به حفاظت از درختچه های تاغ کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در ادامه گفت : اراضی جنگلی تاغ با هدف مقابله با گسترش بیابان و تثبیت خاک و شن های روان از سالیان گذشته در مناطق بیابانی شهرستان بوئین زهرا کاشته شده اند.

اسدالهی اظهار داشت: با رشد بارندگی و ایجاد رویش گیاهی و علفزار و خشک شدن در آن فصل گرما حوادث آتش سوزی در اراضی ملی و مستثنیات افزایش پیدا می کند از این رو از مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان تقاضا داریم تا مراقبت بیشتری در این خصوص داشته و از روشن کردن آتش در علفزارها و اراضی کشاورزی و ملی خودداری کنند.

وی یاد آور شد : بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

گفتنی است ؛ منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید