Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت آلبالو از باغات استان قزوین آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت آلبالو از سطح باغات استان آغاز شده است .

برداشت آلبالو از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی اکبری با اعلام این خبر پیش بینی کرد : تا آخر فصل برداشت امسال حدود 7 هزار تن آلبالو از این میزان سطح باغات برداشت شود.

وی سطح زیر کشت باغات آلبالو استان را  1040  هکتار عنوان کرد که از این میزان 990 هکتار آن بارور است.

اکبری ؛ میانگین متوسط عملکرد این محصول را ؛  هفت تن در هکتار برآورد کرد.

وی ارقام  کشت شده آلبالو استان را ؛ ارقام محلی و ارقام پربارده(پیوندی) مجاری ، بوترمو ، سیگانی و جوبیلیوم برشمرد.

اکبری یاد آور شد : برداشت این محصول حدوداً با برداشت گیلاس همزمان بوده و در بعضی مناطق با اختلاف ده روز دیرتر آغاز می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت این محصول اشاره کرد وگفت :  این میوه دارای خواص درمانی زیادی می باشد از آن جمله؛ شربت یا مربای آلبالو ؛ مفید در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبد ، مسکن تشنگی و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

اکبری افزود : همچنین این محصول برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر می باشد و هسته آن بعنوان ضداسهال و قابض و ضد فشار خون  است .

 وی گفت  : آلبالو ضد مواد صفراوی ، ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است و ضماد و مرهم آن برای باز شدن رنگ رخساره چهره موثر و مفید است.

اکبری یاد آور شد:خواص آلبالو و گیلاس مانند یکدیگر است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی شود زیرا آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید