Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع قزوین برداشت می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : امسال پیش بینی می شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع قزوین برداشت می شود

 فاطمه خمسه در گزارش اختصاصی با خبرنگار ایانا در استان قزوین با بیان این مطلب  افزود : با برنامه ریزی انجام شده امسال بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری خواهد شد .

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان حامی کشاورزان تمام تلاش خود را برای تعین قیمت منطقی گندم است اظهار داشت : مازاد گندم  پس از ثبت در سامانه  بصورت توافقی از کشاورزان خریداری می شود .

خمسه تصریح کرد : ۱۴مبادی  ورودی و خروجی در سطح استان وجود که که با اکیپ های گشت مانع از خروج گندم از استان خواهد شد .

وی خاطر نشان ساخت : مراکز خرید در نزدیکی سیلوها و اراضی کشاورزی قرار دارد تا کشاورزان مشکلی در زمینه تحویل محصول برداشتی  نداشته باشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : امسال ۴۰ تیم متشکل از کشت های سیار در مراکز جهادکشاورزی بخشها و دهستانها،مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها، معاونت و مدیریت های این سازمان بر روند خرید گندم نظارت دارند.

خمسه افزود : نرخ گندم براساس آفت مفید و خالصی محصول به کشاورزان پرداخت می شود .

وی اظهار داشت : با توجه اینکه استاندار به عنوان مقام عالی استان تاکید  داشته خرید تضمینی باید انجام شود تمام سعی و تلاش جهاد کشاورزی خرید گندم  برنامه ریزی شده است .

وی یاد آور شد :امسال کمبود کمباین برای برداشت محصول  گندم نداریم  با همکاری شرکت پخش فراوردهای نفتی نیز سوخت کمباین ها تامین شده است .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ امسال ۵۵۰ دستگاه کمباین عملیات برادشت محصول را در استان برعهده دارند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : جهاد کشاورزی برای نوسازی ادوات کشاورزی اعتبارات خاصی تخصیص داده است سال گذشته از خط اعتباری۷  بیش از ۴۵۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و حدود ۲۶۹ دستگاه تراکتور و ۸ دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی خریداری کردند .

خمسه افزود : امسال نیز بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقا ضریب مکانیزاسیون تخصیص داده اند که کشاورزان می توانند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند .

وی یاد آور شد: پلاک گذاری خودر های و ادوات کشاورزی انجام شده است تا مشکلی در رابطه با سوخت نداشته باشیم .

خمسه تصریح کرد : طرح اصلاح بذر توسط مراکز تحقیقاتی انجام شده و استفاده از دستاوردهای نوین در دستور کار است .

به گفته ی وی ؛ میانگین عملکردگندم دیم چند سال گذشته ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو گرم در هکتار بود با استفاده از بذور مناسب و همچنین اقدامات موثر در زمینه سن گندم کیفیت گندم استان قزوین این میزان افزایش یافته است .

خمسه گفت : طی دوسال گذشته استان در زمینه تولید گندم جز استان های برتر کشور شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید