Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

خسارت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز بخش دام و طیور در پی شیوع کرونا هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

خسارت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریالی کرونا به واحدهای کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان  قزوین،  فاطمه خمسه  با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده، این میزان خسارت به ۲۴۹ واحد کشاورزی استان قزوین وارد آمده است.

فاطمه خمسه گفت: ۶۰ مورد از واحدهای خسارت دیده کشاورزی مربوط به صنایع غذایی و تبدیلی هستند،۳۵ مورد به استخرهای پرورش ماهیان خوراکی و همچنین ۳۵ مورد نیز به واحدهای پرورش ماهیان زینتی اختصاص دارند.

این مسئول اضافه کرد: ۱۹ واحد گلخانه ای، ۱۱ واحد تولید گیاهان دارویی، ۱۰ واحد فرآوری زیتون و ۶ واحد تولید قارچ خوراکی نیز در بین واحدهای کشاورزی قزوین که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند، هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: صنایع مربوط به خوراک دام و ۶ واحد سردخانه ای به همراه ۳۲ طرح آب و خاک از دیگر واحدها و طرح های کشاورزی استان قزوین هستند که به دنبال شیوع کرونا دچار خسارت شدند.

این مسئول گفت: تولید سه مورد از واحدهای یاد شده در بخش تولیدات گیاهان دارویی و گل های شاخه بریده در این ایام متوقف شده است و همچنین سایر واحدها نیز با افت تولید ۲۰ تا ۵۰ درصدی مواجه شدند و همچنین برخی از آن ها نیز با عدم فروش محصول و کاهش فروش روبرو شده اند.

خمسه اظهار کرد: تلاش داریم تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره و همچنین استمهال بدهی های مالیاتی و بیمه ای و بانکی این واحدها، به آنها برای جبران خسارات وارد شده کمک کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید