Iranian Agriculture News Agency

انجام شد

رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی برگزار شد

رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی استان قزوین با حضور فعالان و بهره‌برداران این بخش برگزار شد.

رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین  رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه بخش کشاورزی با حضور تولید کنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری،  فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه صاحب الامر استان، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و فعالان و  تولید کنندگان بخش کشاورزی  استان در مجموعه باغستان  برگزار شد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در این جلسه اظهار داشت: بخش تولید با تلاش ایثارگرانه شما کشاورزان و بهره برداران توانسته در وضعیت پایداری قرار گرفته و به استقلال کشور کمک کند.

عیسی قبادی  اضافه کرد: شما تولیدکنندگان با تحمل سختی‌های فراوان ناشی از تحریم‌ها همه تولیدکنندگان بخش صنعت و کشاورزی پای کار آمدند و حامی دولت شدند و در تأمین امنیت غذایی نقش اساسی ایفا کردند.

وی یادآور شد: در مجموعه اقتصادی استان با وجود دشت قزوین طرح تات را در ۱۰ سال آینده عملیاتی خواهیم کرد تا کشاورزی معیشتی را به کشاورزی اقتصادی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین طرح تات را برای نجات دشت قزوین اجرا می‌کنیم زیرا باور داریم جایگاه قزوین ابتدا کشاورزی و سپس صنعت و بعد گردشگری است.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بخش خصوصی و دولتی در اجرای رزمایش کمک مومنانه در حد بسیار مطلوبی است که جای تقدیر دارد.

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: مدت دو ماه است که از ویروس کرونا متأثر شده ایم و در کنار همه چالش‌ها و مشکلات شاید این ویروس یک آزمون و تلنگری به همه ما باشد که بدانیم در برابر یک ویروس نامرئی چقدر ناتوان هستیم و از غرور کاذب خارج شویم.

وی گفت: ملت ما یک ویژگی خاص دارد و در دوران مختلف همواره یار و همراه نظام بوده و هیچگاه هموطنان خود را در مشکلات تنها نگذاشته و این روحیه در دوران جنگ و سیل و زلزله همواره با حضور مردم اتفاقات خاصی را رقم زده است.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین تصریح کرد: با تاکید رهبری همه با نگاهی انسانی و خودجوش با محور بسیج و استانداری با تشکیل قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا با جمع آوری کمک‌های خیرین نسبت به تأمین نیازهای بهداشتی، درمانی و معیشتی اقدام کردند.

وی بیان کرد: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۲۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله دوم و در میلاد امام حسن (ع) بیش از ۲۵ هزار بسته توسط خیرین میان نیازمندان توزیع شد و مرحله سوم نیز در عید فطر صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین  هم نیز در این جلسه گفت: ملت ایران در روزهایی که ویروس کر ونا مشکلات زیادی برای همه ایجاد کرده به خوبی درخشیدند و توانستند با تلاش کادر درمانی در کنترل بیماری موفق عمل کنند.

مهدی بخشنده  اضافه کرد: در روزهایی که در بسیاری از کشورهای جهان و حتی اروپا سوپر مارکت ها غارت شد در ایران ما هیچ کمبودی نداشتیم و مردم حتی داشته‌های خود را با دیگران تقسیم کردند و ایثار و گذشت را به دیگران یاد دادند.

بخشنده بیان کرد: امروز به دلیل ویروس کرونا خیلی از افراد شغل خود را از دست داده اند و نیازمند کمک شده اند که ما وظیفه داریم آنها را فراموش نکنیم.

اظهار کرد: با تاکید رهبری رزمایش کمک مومنانه با حضور گروه‌های مختلف مردم به صور ت داوطلبانه برگزار شد و در سه مرحله با همکاری سپاه، بسیج، اصناف، بازاریان، صنعتگران، کشاورزان و تولیدکنندگان و همه مردم کمک‌های خیرخواهانه جمع آوری و میان آسیب دیدگان توزیع شد.

بخشنده گفت: امروز فردی فقط ۷ هزار تومان واریز کرد که شاید برای ما میلیون ها تومان ارزش داشته باشد زیرا هدف ما احساس مسئولیت همه مردم و مشارکت هر چند اندک است اما چون همه افراد با هر توان مالی پای کار آمدند این موفقیت حاصل شده و با این روحیه مثال زدنی ملت ما از این پیچ سخت عبور خواهد کرد.

بخشنده افزود: در شرایط کرونا توانستیم مجوزهای سخت گیرانه را برای راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده یک روزه صادر کنیم و این روند می‌تواند در فضای کسب و کار رایج شده و گره گشا باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: امروز اسراف‌ها کم شده و این اتفاق مبارکی است و باید این روحیه تداوم یابد و با صرفه جویی بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی خود را صادر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید