Iranian Agriculture News Agency

نماینده منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی :

طرح های کشاورزی خوبی در دو شهرستان بویئن زهرا و آوج اجرا شده است

نماینده منتخب مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون طرح های خوبی در بخش کشاورزی دو شهرستان بویئن زهرا و آوج انجام شده که با توجه به قابلیت های این دو شهرستان نیازمند توسعه بیشتر است.

طرح های  کشاورزی خوبی در دو شهرستان  بویئن زهرا و آوج اجرا شده است

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روح اله عباسپور در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود : رفع چالشها و مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی در استان نیازمند بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس  شورای اسلامی می باشد.

 به گفته وی رفع تعارضات و اختلافات بین اراضی کشاورزان و منابع طبیعی نیازمند اتخاذ راهکارهای اساسی جهت حفظ منافع کشاورزان و بهره گیری از منابع ملی در جهت توسعه پایدار کشاورزی است.

عباسپور گفت :  احداث مجتمع های دامداری، از نیازهای ضروری شهرستان در راستای ارتقای بهداشت و سلامت در روستاها است  که منجر به پایداری اشتغال روستائیان و افزایش درآمد  از طریق تجمیع و بهره وری منابع می شود.

وی پوشش انهار، انتقال آب از طریق لوله گذاری، تکمیل سد چنگوره، احداث استخرهای دخیره آب کشاورزی، مرمت و لایروبی قنوات و توسعه سامانه های نوین آبیاری را از مهمترین طرح های بخش کشاورزی در  راستای مصرف بهینه آب و راندمان آبیاری در مزارع و باغات ذکر کرد .

این نماینده منتخب خاطر نشان ساخت : باغداران هر ساله با بروز حوادث طبیعی از جمله سرمازدگی، وقوع سیل و بارش تگرگ دچار خسارت می شوند که  باید علاوه بر راهکارهای علمی در جهت کاهش اثر این حوادث، سیاست های حمایتی برای جبران خسارات نیز پیگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید