Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

امسال ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان قزوین تولید خواهد شد که بیشترین میزان آن مربوط به دو محوصل انگور و میوه های هسته دار است

امسال  ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در قزوین تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی افزود:  این میزان محصول از 75 هزار هکتار باغ مدرن و سنتی  برداشت و تولید می شود .

به گفته وی  ار این میزان باغ بیش از  ۳۲ هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین وجود دارد و پیش بینی می شود امسال افزون بر ۳۳۰ هزار تن محصول  برداشت شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل سرمازدگی شاهد کاهش عملکرد باغات استان قزوین بودیم  ،  خاطرنشان کرد :  افزایش میزان تولید محصولات باغی استان در مقایسه با یک سال گذشته براساس میانگین تولید سالانه درنظر گرفته شده  تو لید باغات استان که بین ۵۸۰ تا 600هزار تن در سال است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میوه های هسته دار (هلو،شلیل و گیلاس) نیز در ردیف دوم میزان تولیدات باغی استان قرار دارد.

این مسوول همچنین با بیان اینکه قزوین در تولید زیتون به عنوان تنها محصول استراتژیک باغی کشور جزو سه استان برتر کشور است،اظهار داشت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ زیتون در استان قزوین وجود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار تن زیتون در باغ های قزوین برداشت شد،افزود: پیش بینی می شود امسال میزان تولید این محصول به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید