Iranian Agriculture News Agency

انجام شد

جلسه هماهنگی پروژه sida در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزارشد

اولین جلسه هماهنگی پروژه sida و ffs در سال جاری در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزارشد

جلسه هماهنگی پروژه sida  در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزارشد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سرافرازی مدیر کل محترم دفتر آب وزارت جهاد کشاورزی  در این جلسه با بر تاکید ملی بودن این پروژه بر لزوم بکارگیری حداکثر توان استانی در پیشبرد اهداف پروژه تاکید کرد. 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه باارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته خاطر نشان کرد: درهفته آتی برنامه زمان بندی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی پیش نیاز  پروژه sida و ffs برای کلیه اعضا کار گروه استانی پروژه ,کشاورزان  و کارشناسان پهنه منتخب اعلام می شود. 

احمد مستخدمی گفت :  پروژه sida با همکاری مشترک سازمان فائو و موسسه SIDA ، در سال 2016 در دفتر منطقه ای RNE (دفتر منطقه ای NENA در قاهره-مصر) برای رسیدن به هدف ششم از اهداف توسعه پایدار سند 2030 (افزایش راندمان و بهره وری آب و پایداری منابع آب) با همکاری های کشورهای عضو (مصر، الجزیره، اردن، لبنان، مراکش، فلسطین، تونس و جمهوری اسلامی ایران ) شروع شده است. 

وی افزود :  هدف اصلی پروژه: انجام آزمایشی مراحل مختلف عملیات حسابداری آب، محاسبه و تعیین بهره وری آب (با توجه به الگوی کشت در منطقه)، بررسی نقاط قوت و شناسایی اقدامات موثر، جلب مشارکت بهره برداران در منطقه و برنامه ریزی برای تعمیم به سایر حوضه ها و استانها است. 

مستخدمی خاطر نشان ساخت : کلیه این مراحل بر اساس شرح خدمات، روشهای استاندارد و تحت نظارت کارشناسان سازمان فائو و بصورت مشترک و همزمان در ۸ کشور انجام می شود و به اشتراک گذاری نتایج و تجربیات این پروژه در کشورهای مذکور نیز از اهداف دیگر پروژه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید