Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

کشت نشایی گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: کشت گوجه فرنگی در سطح 7250 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است .

کشت نشایی گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی با اشاره به اینکه امسال برنامه ای برای افزایش سطح زیر کشت این محصول در استان وجود ندارد افزود: در راستای سیاست های دفتر سبزی ، صیفی و جالیزی وزارت جهادکشاورزی و همچنین حمایت از کشاورزان استان،  برنامه‌ریزی کشت در سطح 7250 هکتار از اراضی کشاورزی آغازشده است.

وی پیش بینی کرد  امسال بیش از 500 هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت  شود.

بنیادی  اظهار کرد: با توجه به کمبودآب و خشکسالی های سنوات گذشته و همچنین جلوگیری از افزایش تولید و نبود تقاضا در سطح بازار اجرای سطوح زیر کشت ابلاغی مورد تاکید این سازمان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه کشت این محصول در سال جاری به تفکیک شهرستانها ابلاغ و اطلاع رسانی بمنظور حفظ برنامه ابلاغی و جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت اجرا شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت:  برای کشت گوجه فرنگی  17 رقم بذر هیبرید گوجه فرنکی در مزارع کشاورزی استان کشت می شود که بیش از 35 درصد از بذور مورد نیاز گوجه کاران  با ارز یارانه ای تامین و توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد:  کشت گوجه فرنگی در استان صد در صد بصورت نشایی انجام می شود.

به گفته وی ؛ در جهت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید ؛  بیش از 90 درصد از مزارع گوجه فرنگی استان بصورت آبیاری تیپ انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید