Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :

4میلیون قطعه ماهیان زینتی در شهرستان آبیک تولید شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : سال گذشته بیش از چهار میلیون و 100 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این شهرستان تولید شد.

4میلیون قطعه ماهیان زینتی در شهرستان آبیک تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده افزود : در حال حاضر 13 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی در قالب کارگاه های خرد مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: همچنین کارگاه های کوچک خانگی در سطح این شهرستان فعال می باشد که به دنبال ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این واحدها در قالب مشاغل خانگی هستیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در ادامه گفت: این شاخه از آبزی پروری به دلیل هزینه های پایین جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

همت زاده افزود : وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی در این شهرستان از جمله فراهم بودن شرایط مناسب فروش به دلیل نزدیکی به پایتخت و بازارهای مصرف عمده، بهره مندی بهره‌برداران از آموزش‌ بستر مناسبی برای فعالیت را فراهم کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید