Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

مبارزه با ملخ‌های مراکشی در 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات مبارزه با ملخ های علف خوار مراکشی در سطح 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است .

 مبارزه با ملخ‌های مراکشی در 10 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش روابط عمومی خبرنگار ایانا در استان قزوین یوسف درخشان با اعلام این خبر پیش بینی کرد : در صورت نیاز، عملیات مقابله و سم پاشی علیه این آفت تا سطح ۱۵ هزار هکتار نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه آفت ملخ هرساله موجب خسارت به بخشی از اراضی کشاورزی شده و مقابله با آن به شکل مستمر و سالیانه ادامه داردگفت :  مناطقی از استان شامل بخش هایی از اراضی تاکستان، الموت به ویژه رازمیان و اقبالیه؛ آفت ملخ مراکشی به وفور در آنجا وجود دارد .

درخشان تصریح کرد : بارندگی های خوب امسال باعث شده تاکنون تخم گذاری و زاد و ولد ملخ مراکشی  گسترش و تراکم مناطق آلوده به آفت نیز بیشتر شود اما با اقدامات به موقع و پیشگیرانه از جمله سم پاشی، تاکنون خسارتی به باغ ها و مزارع وارد نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به هجوم ملخ از کشورهای حاشیه خلیج فارس به مزارع برخی استان ها اظهار کرد: این پدیده مختص استان های جنوبی می باشدو تاکنون گزارشی از حمله ملخ های غیربومی و مهاجم به اراضی کشاورزی استان ثبت نشده است.

گفتنی است ؛ استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید