Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین:

پایش مانیتورینگ اراضی ملی قزوین تقویت می‌شود

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت : با نصب ۱۲ دستگاه دوربین دیجیتالی، پایش مانیتورینگ اراضی ملی استان قزوین به منظور حفظ و صیانت از آنها توسعه پیدا می‌کند.

پایش مانیتورینگ اراضی ملی قزوین تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین بهرام ترکاشوند افزود :  تاکنون ۲ دستگاه دوربین دیجیتالی در اراضی ملی در معرض تهدید استان قزوین نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته بود که این تعداد امسال به ۱۴ دستگاه دوربین افزایش پیدا می .

وی اظهار کرد: این دوربین ها قادر به تهیه فیلم و عکس و پایش لحظه ای از وضعیت اراضی ملی به صورت شبانه روزی هستند که بیشتر آنها در مناطق الموت غربی، شرقی و طارم سفلی نصب و راه اندازی می شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان در ادامه با اشاره به بارندگی های قابل توجه طی هفته های اخیر و رشد علف زارها و مراتع، از شهروندان، کشاورزان و دامداران خواست حین حضور در طبیعت مراقب بوده و در صورت روشن کردن آتش پیش از ترک محل از خاموش بودن آن اطیمنان حاصل کنند چرا که بی توجهی به این موضوع می تواند اراضی ملی و طبیعت را دچار آتش سوزی و خسارت کند.

این مسوول اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی به شکل شبانه روزی با ۱۱ گشت از اراضی ملی صیانت و حفاظت می کند اما در این رابطه از ظرفیت و مشارکت مردم نیز بهره مند است.

وی در ادامه گفت: تلفن ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آمادگی دریافت و پیگیری گزارش های مردمی در مورد آتش سوزی، تعدی و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را دارد.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید