Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین؛

پیش‌بینی تولید 11 هزار تن کلزا در استان قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت : تولید دانه‌های روغنی از نوع کلزا سال جاری بین ۱۷ تا ۲۰ درصد در استان قزوین رشد به 11 هزار تن خواهد رسید .

پیش‌بینی تولید 11 هزار تن  کلزا  در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، تورج بنیادی  اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شود که این رقم در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ تن بود.

وی  افزود: البته تگرگ و بارندگی های شدید چند روز اخیر و کاهش دما ممکن است بر فرایند تولید تاثیرگذار بوده و درصدی از ارقام پیش بینی شده را تغییر دهد.

این مسوول گفت: توسعه کشت دانه های روغنی با توجه به ضرورت کاهش وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی از سیاست های مهم و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مزارع کلزای استان در مرحله داشت قرار دارند، اظهار کرد: هم‌اکنون بهترین فرصت برای تغذیه کودی مزارع است و کشاورزان برای دریافت کودهای مورد نظر باید به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین خاطرنشان کرد: از این پس با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش رطوبت، باید توجه و جدیت بیشتری در خصوص مقابله با آفات و بیماری ها در سطح مزارع داشته باشند.

بنیادی در ادامه از کشاورزان خواست تا با توجه به شیوع کرونا، مراقبت های بهداشتی لازم را انجام داده و از تجمع در مزارع خودداری کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان باید پیش و بعد از استفاده از ماشن آلات و ادوات کشاورزی، آنها را ضدعفونی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید