Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

جهادکشاورزی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : استان قزوین دارای توانمندی بسیار زیادی در بخش کشاورزی و این سازمان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای جهش تولید حمایت می کند .

جهادکشاورزی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با لطف اله سیاهکالی نماینده منتخب مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی که با حضور معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد،  با بیان اینکه  بخش کشاوززی گستردگی بسیار زیاد دارد افزود: جهادکشاورزی اکثر  اغلب امور تولیدی و خدماتی  را به بخش خصوصی واگذار کرده  و خود نقش  هدایتگری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی بهره وری آب در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: از سال ۷۴ تا ۹۴ حدود ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده که و امروز  این میزان به ۵۴ هزار هکتار رسیده است .

خمسه تصریح کرد : درحال حاضر استان ؛ پتانسیل و آمادگی  زیادی  برای اجرای سامانه نوین آبیاری را دارد، به‌طوریکه پتانسیل آبیاری نوین در استان ۲۵۰۰ هکتار است و طی دوسال گذشته ۲۰ هزار هکتار اجرا شده است .

وی یاد آور شد :  همچنین سال گذشته  ۱۱۴ کیلومتر لوله گذاری در مزارع کشاورزی استان انجام شده است .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : جهاد کشاورزی استان بدنبال ایجاد تحول در بخش خاک در سال جهش تولید است .

وی با بیان اینکه ؛ پاشنه آشیل وزارت‌ جهادکشاورزی ؛  تنظیم بازار محصولات کشاورزی  است گفت  : بازار با  تولید باید همراه باشد تا بتوان در امر تولید و عرضه هماهنگی ایجاد کرد  .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ضریب بهره وری اب در بخش کشاورزی استان نسبت به کشور بسیار بالا است گفت : الگوی کشت محصولات کشاورزی تهیه و با اصلاحیه انجام شده که سطح زیر کشت بر  اساس آب انجام می شود .

وی داشتن خاک مستعد ؛ کشاورزان خوب و ضریب تبدیل وبهره وری آب در بخش کشاورزی را از مهمترین ویژگی بخش کشاورزی  استان برشمرد و گفت : برنامه متناسب با سازگاری آب  در استان را تنظیم کرده ایم .

خمسه اظهار داشت : درتخصیص  آب از رودخانه شاهرود برای توسعه باغ در اراضی شیبدار  با رایزانی  و پیگیری مستمر حدود ۲۱ میلیون و  ۸۰۰  هزار مترمکعب  برای بیش از 4600 هکتار پروانه صادر شده است .

به گفته ی هیچ گونه  مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی  دراستان برای کشت محصولات وجود ندارد.

خمسه در ادامه به اهمیت نظام مهندسی کشاورزی در بخش اشاره کرد و گفت : نظام مهندسی کشاورزی استان با ۵ هزار عضو علاوه بر وظیفه صدور مجوز و آموزش بهره برداران ؛ وظیفه شناسایی وهدایت سرمایه گذار در بخش را نیز بعهده دارد .

خمسه خاطر نشان ساخت : انشالله با  حضور نمایندگان منتخب استان شاهد رشد و توسعه استان در بخش کشاورزی باشیم زیرا  به  راهنمایی نمایندگان احتیاج داریم و امیدواریم بتوانیم با وحدت رویه و همکاری مضاعف مشکلات را حل کنیم .

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید